Saturday, August 21, 2010

18 هزار فرهنگی صاحب مسکن مهر

معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام 18 هزار نفر از فرهنگیان در طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: همه این فرهنگیان به زودی صاحب مسکن می شوند...

کوروش اسکندری با بیان این مطلب افزود: این دسته از فرهنگیان از اعضای تعاونیهای مسکن آموزش و پرورش بوده اند که در پرداخت وام به آنها دچار مشکل بودیم اما با امضای تفاهم نامه با وزرارت مسکن و شهرسازی این مشکل تا حدودی برطرف شد


در دوم تیرماه امسال در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر مسکن و شهرسازی راه حلهای خانه دار شدن فرهنگیان بدون مسکن که بیش از 160 هزار نفر هستند بررسی و طی آن تفاهم نامه ای میان دو وزارت مسکن و آموزش و پرورش امضا شد.


معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نحوه ارائه خدمات به متقاضیان مسکن مهر به شکل وام و زمین است که تنها به آن دسته از فرهنگیان تعلق می گیرد که قبلا از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن استفاده نکرده اند.

 
 

رییس سازمان مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح مسکن مهر موفقترین نمونه ساخت و ساز در کلانشهرهای کشور به ویژه در زاهدان است...

مسعود مالکی افزود: ساخت "شهرک مهرشهر" زاهدان نمونه بارز موفقیت طرح مسکن مهر در کشور است. وی بیان کرد: اکنون تاسیسات زیربنایی برای واحدهای مسکونی بهره برداری شده در این شهرک فراهم شده و زمینهای مورد نیاز برای ایجاد مجتمعهای آموزشی، تفریحی و درمانگاهی نیز پیش بینی شده است. او اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان استان پیشتاز در اجرای طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای این طرح تاکنون با امضای قرارداد ساخت هشت هزار و 709 واحد مسکونی معادل 83 درصد کل واگذاریها، موفقیت چشمگیری بدست آورده است. وی ادامه داد: تاکنون واگذاری زمین به تعاونیها و اتحادیه های مسکن مهر با ظرفیت 10 هزار و 501 واحد مسکونی به میزان 85 درصد کل واجدان شرایط انجام شده است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اجرای طرح مسکن مهر در این استان با انجام مکانیابی و تامین و تملک زمین برای ساخت بیش از 100 هزار واحد مسکونی از مرداد ماه 86 در تمامی شهرها آغاز شده است. وی افزود: این طرح با تهیه نقشه های کامل آماده سازی، معماری، سازه و تاسیسات مکانیکی و برقی 9 شهر استان از طریق اتحادیه ها و تعاونیهای مسکن و در بقیه شهرها از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه یافت.

او ادامه داد: از مجموع 12 هزار و 285 متقاضی مسکن مهر در استان تاکنون به 10 هزار و 405 نفر معادل 84 درصد زمین واگذار شده که از این تعداد 10 هزار و 106 نفر موفق به عقد قرارداد شده و هشت هزار و 995 نفر پروانه ساخت دریافت کرده اند. وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون هفت هزار و 768 واحد پی سازی، چهار هزار و 463 واحد اسکلت، سه هزار و 408 واحد سقف و دو هزار و 187 واحد سفتکاری شده است. او گستره عملیات آماده سازی پروژه های مسکن مهر را سیستان و بلوچستان 310 هکتار ذکر و بیان کرد: عملیات آماده سازی در بیشتر شهرستانها تا مرحله آسفالت اجرا شده و بقیه آنها نیز در حال اجرا است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون قرارداد ساخت 226 واحد مسکن مهر با خیرین مسکن ساز و 258 واحد برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز امضا شده است. وی ادامه داد: در زمینه پرداخت تسهیلات آماده سازی هم تاکنون هشت هزار و 42 نفر به بانکهای عامل در استان معرفی شده اند که از این تعداد به هفت هزار و 307 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون هفت هزار و 226 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات ساخت به بانک عامل معرفی که از این تعداد شش هزار و 442 نفر موفق به اخذ تسهیلات شده اند. وی ادمه داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 467 میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر توسط بانکهای عامل به متقاضیان مسکن مهر پرداخت شده که 355 میلیارد ریال آن متعلق به بانک مسکن بوده است. او گفت: مساحت مفید هر واحد مسکونی طرح مهر 75 مترمربع است که با مشاعات و انباری و آسانسور به 110 تا 120 مترمربع می رسد.

وی اظهار داشت: تسهیلات برای هر واحد مسکونی مهر 200 میلیون ریال به صورت فناوری نوین یا ساخت سنتی است که در زمینه صنعتی سازی این تسهیلات به 250 میلیون ریال می رسد و دوره بازپرداخت آن 15 ساله و با سود هفت درصد برای شهر زاهدان و چهار درصد قرض الحسنه برای سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان محاسبه می شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان مسکن مهر به صورت گروههای چندخانواری و هر سه خانوار یک قطعه زمین به مساحت 150 مترمربع و در سایر شهرهای استان به هر دو خانوار یک قطعه زمین به صورت رایگان با اجاره بسیار اندک واگذار می شود و به هر خانوار نیز تسهیلات 200 میلیون ریالی در اقساط بلندمدت توسط بانک مسکن پرداخت می شود. وی اظهار داشت: 10 هزار و 469 متقاضی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت از جمله "زاهدان، چابهار، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، خاش، زابل" دارای هشت هزار و 565 مسکن 99 ساله، 539 مسکن چندخانواری، هزار و 120 مسکن تفاهمنامه ای سه جانبه، سه هزار و 509 مسکن اجاره ای پنج ساله در قالب طرح مسکن مهر هستند.

او گفت: طرحهای "مهرشهر" زاهدان با 95 هکتار مساحت و پنج هزار و 59 واحد و جمعیت پذیری 30 هزار نفر و "شهرک بهار" چابهار با 85 هکتار مساحت و دو هزار و 569 واحد و جمعیت پذیری 15 هزار نفر جز نخستین و موفقترین طرحهای مسکن مهر در سیستان و بلوچستان بوده اند.

 
 

No comments:

Post a Comment