Sunday, August 22, 2010

ساخت 100 هزار واحد مسكوني براي زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، صادق محصولي پنج‌شنبه شب در جلسه شوراي اداري استان فارس با بيان اينكه طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع هم‌اكنون به صورت پايلوت در استان‌هاي چهارمحال و سيستان و بلوچستان در حال اجراست، اظهار داشت: طرح پزشك خانواده از طرح‌هاي در دست اجراي وزارت رفاه است كه به موجب آن در مناطق مختلف به ازاي هر 10 هزار نفر يك تيم پزشكي 15نفره ايجاد مي‌شود.
وي ادامه داد: در اين راستا بيماران به پزشك خود در تيم ويژه مراحعه مي‌كنند و چنانكه به متخصص نياز داشته باشند از سوي پزشك معالج راهنمايي مي‌شوند.
محصولي در ادامه گفت: در اين راستا براي هر بيمار پرونده كامل سلامت تشكيل مي‌شود كه اين پرونده فوايد محرزي دارد.
وزير رفاه بيان داشت: متاسفانه 40 درصد مراجعه مردم به پزشك، با تخصص پزشك مطابقت ندارد و پرونده كامل سلامت از اين موارد جلوگيري مي‌كند.
وي اظهار داشت: تا پايان دولت دهم 100 هزار واحد مسكوني براي معلولان مددجو و 100 هزار واحد ديگر براي زنان سرپرست خانوار ساخته مي‌شود.
محصولي اضافه كرد: اين واحدهاي مسكوني با زمين و تاسيسات زيربنايي رايگان در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد و براي احداث آن به ازاي هر واحد 20 ميليون تومان وام چهار درصدي 20 ساله ارائه مي‌شود.
وزير رفاه خاطرنشان كرد: بيمه اجتماعي روستائيان از ديگر اقدام‌هاي وزارت رفاه است كه فرصتي بي‌نظير براي روستائيان محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: بيمه روستائيان با 15 درصد حق بيمه كه 10 درصد آن به عنوان يارانه دولتي پرداخت مي‌شود در اختيار روستائيان قرار مي‌گيرد.
محصولي هدفمندسازي يارانه را در سه ساختار عمده تعريف كرد و گفت: بازتوزيع نقدي، سوق دادن منابع به سمت جهت‌دار و كم شدن مصرف انرژي از بخش‌هاي عمده هدفمندسازي يارانه‌ها به‌شمار مي‌رود.
وي اظهار اميدواري كرد كه طرح هدفمندسازي يارانه‌ها تا پايان تابستان سال جاري به اجرا درآيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اصلي‌ترين اولويت نظام را برخورد با عوامل استكبار جهاني و جريان فتنه دانست و افزود: مهم‌ترين اولويت نظام برخورد با عناصر ضدانقلاب بوده و طرح كردن هر جبهه ديگر خطاي محض است.
محصولي خاطرنشان كرد: تا زماني كه ما بر ارزش‌ها پافشاري كنيم، دشمن نيز بر دشمني خود پافشاري مي‌كند.
وي تصريح كرد: برخلاف جوسازي دشمنان كه سعي در ايجاد شبهه دارند، دولت دهم بر عهد خود پايدار است.
وزير رفاه ادامه داد: طبيعي است كساني كه دستي بر بيت‌المال داشته و دستشان كوتاه شده است، سياه‌نمايي مي‌كنند.
محصولي گفت: روز به روز بر استكبارستيزي دولت و ملت افزوده مي‌شود كه تحريم‌ها را به دنبال دارد.
وي خاطرنشان كرد: موج عدالت خواهي به بركت انقلاب اسلامي نه تنها در كشورهاي اسلامي بلكه در تمام كشورهاي جهان نمود يافته و پيام انقلاب را به جهان صادر كرده است.
وي همچنين افزود: تمام ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در بندگي، تقوا و خدمت به خلق خلاصه مي‌شود.
انتهاي پيام/ي10/ح

No comments:

Post a Comment