Thursday, November 4, 2010

1000 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های شمال شرق تهران

شهردار منطقه 4 ازآموزشگاه مهارتهای پیشرفته   جذب 1000 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های شمال شرق تهران خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، علیرضا جاوید با اشاره به اجرای چندین پروژه بزرگ دستگاه برش بطری  خدماتی، تجاری، اداری تفریحی ، ورزشی پارکینگ طبقاتی درخرید آپارتمان نور  سطح منطقه گفت: عملیات احداث 8 پروژه بزرگ تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی با جذب سرمایه گذاری بالغ بر 1000 میلیارد ریال در منطقه 4 آغاز شده است.
جاوید گفت: منطقه 4 دارای پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی قصد داریم تا این نقاط را برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی مهیا کنیم.
مشاور شهردار تهران در امور طرح های جامع و تفصیلی شهرسازی افزود: مجموعه فرهنگی سینمایی باران، شهربازی طراحی سایت  بوستان پلیس ، مراکز تفریحی، خدماتی و رستوران بوستان آپارتمان تبریز  پلیس، پروژه تجاری و اداری مهر، پارک آبی ، هتل 5 ستاره نرگس باغ آسمان، بازار مبل یاس هنگام و پروژه یاس شرق ازجمله پروژه هایی هستند که عملیات احداث آنها آغاز شده است.
در ادامه نشست، عابد ملکی رییس اداره مشارکت و سرمایه فروش زمین سمنان  گذاری شهرداری منطقه 4 با اشاره به پروژه های مشارکتی منطقه گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث بیمارستان 200 تخت خوابی مدیریت بحران، احداث یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی، گردشگری و ورزشی تهران در پارک جنگلی لویزان و اجرای چندین پروژه بزرگ تجاری، فرهنگی، تفریحی کروز کنترل سمند  و ورزشی دیگر از جمله اقداماتی است که در برنامه اداره سرمایه گذاری شهرداری منطقه 4 قرار دارد
سرما در بازار مسکن باعث شد تا اغلب مالکان واحدهای مسکونی اجاره ای، مراعات جیب مستاجران را به مرور زمان شروع کنند!

در حال حاضر 2 شیوه برای دریافت نرخ اجاره آپارتمان شیراز  از سوی موجران در بازار مسکن به چشم می خورد که یکی از آنها دریافت اجاره ماهانه است که در این حالت سبد اجاره بها از رهن تقریبا خالی است و دیگری دریافت رهن کامل است که در این حالت سبد اجاره ماهانه از مبالغ ماهانه به طور کامل خالی است و البته شیوه سومی هم وجود دارد که دریافت مبلغ رهن به همراه اجاره ماهانه است که این شیوه نسبت به دو روش قبلی از کارآیی بسیار کمتری (در حال حاضر ) برخوردار است .
در همین راستا این روزها نرمش مالکان در 2 روش اولیه بیشتر شده است چراکه بررسی آگهی های مربوط به رهن و اجاره هفته نامه شاهرود  واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران نشان می دهد که اکثر موجران در مقایسه با تابستان که واحدهای خود را با شرط دریافت اجاره ماهانه به دست مستاجر می سپردند اکنون راضی به تغییر در نحوه دریافت مبلغ اجاره شده اند .
در فصل تابستان کلیه مستاجران به این امر به  ماشین آلات صنعتی  خوبی واقف بودند که نرخ اجاره آپارتمان تبریز  علاوه براینکه با افزایش چند درصدی رو به رو شد ، اکثر مالکان هم توقع دریافت اجاره بدون رهن را داشتند اما حال شواهد نشان می دهد که وضعیت در بازار عرضه واحدهای اجاره ای کمی تغییر کرده است زیرا این روزها تعداد واحدهای با رهن کامل چشمگیرتر از سابق شده و علاوه بر این مالکانی که اصرار به دریافت اجاره ماهانه داشتند سیستم پیغام گذاری   با ملایمت بیشتری با مستاجران رفتار می کنند و حاضر به دریافت پول پیش شده اند .
اما با این حال وضعیت بازار بیانگر این موضوع است که  آپارتمان شاهین شهر  اغلب مالکان در هر دو صورت ( رهن یا رهن و اجاره) اعلام کرده اند که آپارتمان کرج نحوه پرداخت اجاره، « قابل تبدیل» است البته موجرانی که واحدهای خود را با شرایط رهن کامل به بازار معرفی کرده اند بیشتر راغب هستند که از گزینه قابل تبدیل استفاده کنند تا مالکانی که واحدهای خود را با شرط رهن و اجاره به بازار ارائه کرده اند .
در بین موجرانی که شرط اولیه اجاره واحدشان پرداخت رهن و اجاره بوده است دریافت رهن کامل را از مستاجر خود قبول می کنند اما برخی از این مالکان هنگامی که نرخ اجاره ماهانه را به مبلغ رهن آپارتمان هشتگرد  تبدیل می کنند ، مبلغ دیگری را نیز بر رهن اضافه می کنند که این مبلغ در ازای لطفی است که بابت عدم دریافت اجاره ماهانه ، به مستاجران ارائه می دهند .
برای مثال مالکی در خیابان رودکی محدوده مرتضوی واحد 80 متر مربعی خود را با 10 میلیون تومان ودیعه به همراه 300 هزار آپارتمان یزد  تومان اجاره ماهانه به بازار عرضه کرده است البته این مالک اجاره واحد خود را قابل تبدیل دانسته به طوری که رهن کامل این واحد را 22 میلیون اعلام کرده این درآپارتمان سراب   حالی است که طبق فرمول محاسبه تبدیل نرخ اجاره ماهانه به رهن ، رهن کامل این واحد 20 میلیون تومان است .
همچنین در منطقه جردن رهن یک واحد 160 متری ، نوساز با کلیه امکانات 90 میلیون تومان است که این مالک پیشنهاد داده که شرایط پرداخت آن به رهن و اجاره قابل تبدیل است .
از سوی دیگر موجری، واحد 115 متری خود را در منطقه دروس با 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار عرضه آپارتمان تبریز  کرده است اما اگر مستاجری تصمیم به اجاره این واحد را به شرط رهن کامل داشته باشد؛ مالک نیز موافق این امر است .

.

No comments:

Post a Comment